Forrás: Magyar Narancs | Szemlézés időpontja: 2020. október 27. 07:00
Ez egy szemlézett tartalom - nem mi írtuk. A cím alatt látható, hol jelent meg a teljes írás. Nem azért tesszük közzé, mert egyetértünk vele, hanem mert a témát alkalmasnak tartjuk a párbeszédre, akár az ellenvélemények kifejtésére.
Továbbra sem megoldott az SNI-s gyerekek oktatása, fejlesztése a pandémiás időszakban.
A Lépjünk, hogy léphessenek! Közhasznú egyesület érintett szülőkkel, tizenöt szervezettel és szakemberekkel közösen nyílt levelet fogalmazott meg Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkárnak arról, hogy mire van szüksége a Sajátos Nevelési Igényű (SNI) tanulóknak és családjaiknak ahhoz, hogy a koronavírus járvány második hulláma alatt se sérüljön az oktatáshoz való.
Az államtitkárt korábban is keresték már levélben, de érdemi választ nem kaptak, és az SNI-s tanulók oktatás-neveléséhez továbbra sem érhető el olyan protokoll, mely lehetővé tenné, hogy az újabb pandémiás helyzetben a diákok részesüljenek a tankötelezettségük teljesítéséhez szükséges fejlesztésekben – mindezért fordult most a nyilvánossághoz az egyesület.
„A tantermen kívüli oktatás az SNI-s tanulók jelentős részénél súlyos negatív következményekkel járt, a kimaradó fejlesztések lemaradásokat, visszaeséseket okoztak számos diák részére. Az SNI-s tanulók így ebben az időszakban a tanuláshoz való jogukat nem gyakorolhatták, példaul a súlyosan, halmozottan fogyatékos gyermekek a törvényileg előírt 20 órás fejlesztést tartalmazó tankötelezettségüknek sem tehettek eleget.” – foglalja össze az egyesület a csoportot érintő problémákat.
Mi a szemle?
Változatos médiatartalmak rendszeresen frissülő, mértéktartó válogatása.
Kiknek szól?
Akik kiegyensúlyozott támpontot keresnek a médiazajban, mert elegük van a szekértábor-logikából.
Kik vagyunk?
Elkötelezett sajtómunkások, akik hisznek a tájékozottság értékében.
Ha szeretnéd, hogy a saját honlapodon is megjelenjenek a legfrissebb szemlék, vagy üzenni szeretnél a szerkesztőknek, ide írhatsz nekünk levelet:
a Szemle.hu csapata